islami haberdini haberortadoğu haberleriislam coğrafyası
DOLAR
35,1981
EURO
36,7471
ALTIN
2.968,65
BIST
9.724,50
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Az Bulutlu
13°C
İstanbul
13°C
Az Bulutlu
Pazartesi Hafif Yağmurlu
13°C
Salı Çok Bulutlu
12°C
Çarşamba Çok Bulutlu
12°C
Perşembe Hafif Yağmurlu
11°C

Kadının Cinselliği

Kadının Cinselliği
22 Aralık 2024 09:00
A+
A-

Kadının Cinselliği

Şüphesiz ki o kadIn, Yusuf’a yaklaşarak onu baştan çıkarmak istemişti. Eğer Yusuf Rabbinin uyarısını almasaydı, kadının arzularına uyabilirdi. İşte Biz Yusuf’u ihanetten ve fuhuşdan alıkoymak için böyle yaptık. Çünkü  o, ihlâslı kullarımızdandı.” (Yusuf 24)

İslâm, kadın cinselliği üzerinde daha bir gerçekçidir. Onun cinsel duygularını varlığı gibi tabîi görür. Cinselliği utanma duygusu ile örtülü olduğu, bu sebeble arzularını gereğince açığa vuramayacağı için de, onun cinsel haklarını erkeğinkinden daha açık ve ayrıntılı bir şekilde belirlemiştir.

Şanı yüce olan Allah, kadını câzibeli yaratmış ve sevdirmiştir. Onun bütün organları cinsel bakımdan çekici ve cinsel çağrışım yaptırıcı olduğu içindir ki; İslâm Dîni’nde kadın, evlenebileceği erkeklere karşı eller, yüz ve ayaklar dışındaki bütün vücût organlarını örtmekle emrolunmuştur.

Her sözü ve davranışı ile cinsel mesajlar dağıtabilecek özellikte olan kadının bizzat kendisinin de cinsel duygularla dolu olabileceği gerçeği, hem aklî bir zarûret, hem de naklî (Kur’ân ve Sünnet’le belirlenmiş) bir gerçektir. Kadında cinsel haz merkezi olan klitorisin yaratılmış olması da bunun kanıtıdır.

Salât ve selâm üzerine olsun‐ Allah’ın Resûlü’nün ifadesiyle, erkeklerin benzerleri olan kadınların erkekler gibi, hattâ onları aşabilen bir cinselliğe sâhip olmalarının bir sebebi, yaratılış özellikleri olduğu gibi, bir diğer sebebi de sürekli olarak arzulanmalarıdır. Arzulanmanın cinsel arzuları uyaracağı ve kamçılayacağı bir gerçektir.

Cinselliği olan ve kendisine has duyguları ve eylemleri bulunan bir varlık olduğu içindir ki kadın, İslâm Dîni’nin genel ve özel vasıflı cinsel emirleri ve yasakları ile de mükellef kılınmıştır.

Yüce Allah ve O’nun Peygamberi; kadınlara, şehvetli bakışlarla bakmamalarını, vücût güzelliklerini açığa vurmamalarını, zinâdan korunmalarını, sevicilikten sakınmalarını, kocalarına karşı görevlerini yapmalarını ve daha nicelerini emir buyurmuştur.

İslâm Dîni’nde kadına yüklenen bu cinsel görevler, pek tabîidir ki onun cinselliğinin gerçekçi bir yaklaşımla değerlendirildiğini belgelemektedir.

İslâm Dîni, cinsel vasıflı emirler ve yasaklarla yükümlü kıldığı kadının kadınlığını koruyucu ve geliştirici yasaları koymuştur.

Bu yasalar da İslâm’ın kadın cinselliği üzerindeki gerçekçiliğinin belgesidir.

A Bülûğ/ergenlik öncesi dönemi

a Cinsellik bakımından gelişmiş bir kişiliğinin olabilmesi için İslâm Dîni; kadının kılıkkıyafette, davranışta ve konuşma şeklinde erkekleşmesini, böyle bir görünüm arzetmesini yasaklamıştır. Büyüklere yönelik bu kutsal yasak, pek tabîidir ki küçük kız çocuklarını da kapsamına almaktadır. Ne varki onlar sorumlu olmadıklarından, çocukluk dönemleri boyunca kadınlık çizgisi üzerinde yetiştirilmeleri, anababalarının görevidir.

b İslâm Dîni nihaî sınır olarak on yaşına varan kız çocuklarının değil erkek kardeşleriyle, kız kardeşleri ile bile bir yatakta yatırılmamalarını emir buyurmuştur.[1]

Bu ilahî buyruğun amacı, hiç şüphesiz kız çocuğunun dişiliğini, sevicilik gibi cinsel sapma eğilimi ve ortamından korumaktır.

c İslâm gerçekçiliğinin ergenlik öncesi kadın cinselliğine yönelik bir  düstûru da, onun geleceği ile ilgili sünnet işlemidir…[2]

B Bülûğ/ergenlik dönemi

Ergenlik döneminde kadını kuşatan İslâm gerçekçiliğinin en belirgin yönü Peygamberimiz tarafından evlendirilmesi husûsuna verilen büyük önemdir.

Allah’ın Resûlü, Hz. Ali’nin şahsında her bir sorumlu kız velîsi mü’mine şöyle emir buyurmuşdur:

Ya Ali! Üç şeyi erteleme:

1-Vakti girince namazı,

2-(Yıkanıp kefenlenerek hazırlandığında) Cenâzenin namazını ve defnini,

3-Dengini bulduğunda velîsi olduğun kızıkadını evlendirmeyi.[3]

Açıkça anlaşılacağı üzere bu peygamberî emir, ergenlik dönemi kadın cinselliğinin önemsenmesini ve bu dönemin gereksiz olarak uzatılmamasını öğretmekte ve öğütlemektedir.

Âdet hali ile başlayan bu dönem, cinsel duyguların gelişeceği ve cinsel problemlerin oluşabileceği bir dönemdir.

Kız çocuğunun bizzat kendisi tarafından da onaylanan kişilik sâhibi bir tâlip ortaya çıktığında, ergenlik döneminin uzatılmaması en gerçekçi yoldur.

Ergin kız çocuğunun evliliği engellenemez

İslâm, ergenlik çağına eren kız çocuğunu evlendirmeye teşvik buyurduğu gibi, evlenmesini engellemeyi de yasaklamıştır.

Eğer mehr‐i misil[4] verebilen bir dengi çıkar, kız da arzu ederse, ergin kızın evlendirilmesi gerekir. Babanın veya diğer velîlerin engelleme hakkı yoktur. Dînî ölçülerimize göre mazûr görülebilecek bir sebebe dayanmaksızın ergin kızın geleceğini olumsuz yönde etkileyecek engelleme zulümdür.

Bu durumda ergin kız çocuğu, İslâm Toplum Düzeni’nde mahkemeye baş vurarak, üzerindeki haksızlığı kaldırabilir.[5]

Kaldı ki Kur’ân, kadınınıın nikâh akdi yapabilirliğini onayladığı için bülûğa ermiş (ergin) kız, baba dâhil velî onayını almaksızın da dengi ile evlenebilir.[6]

İslâm, ergin kızın evlenmesini engellemeyi yasakladığı gibi, dul kadının evlenmesini engellemeyi de yasaklamıştır.

Dul kadının evliliği de engellenemez

Bu yasak Allah’ındır ve Bakara Sûresi’nin ikiyüz otuz ikinci âyeti ile konulmuştur.

Aşağıda sunacağımız hadîs, bu yasaklayıcı âyetin indiriliş sebebini ve ortaya koyduğu hükmü açıklamaktadır.

* Makil b. Yesar, Allah’ın Resûlü’nün yaşadığı dönemde kız kardeşini mü’minlerden bir adamla evlendirdi.

Kız kardeşi bu adamın nikâhında bir müddet kaldıysa da, adam onu boşadı ve iddet içinde ona dönmedi. (Dönmeyince tekrar evlenebilecek şekilde boşanmış oldular.)

Boşanma iddeti[7] bitince bu sefer hem kızkardeşi kocasını, hem de kocası kızkardeşini istedi. Böylece diğer tâlipler arasında kocası da ona tâlip oldu.

Makil de yemini basarak adamı şöylece reddetti:

‐ Ey akılsız adam! Ben sana bir iyilikte bulundum. Kızkardeşimi seninle evlendirdim. Sen kalktın onu boşadın. Vallahi artık o (istese de) asla sana dönüp karın olamaz.

(Makil’in bu red cevabını vermesinden sonraydı.)

Yüce Allah, karısını boşamış kocanın karısına, kadının da kocasına ihtiyaçlı olduğunu bildiği için, şu genel buyruğunu indirdi:

Kadınları (tekrar alabilecek şekilde) boşadığınızda, iddetlerini tamamlayınca ve karı koca aralarında iyilikle anlaşınca, kadınları kocalarıyla (veya bir başkasıyla) evlenmekten men etmeyin. Bunlarla, sizden, Allah’a ve Âhiret Günü’ne îman eden kimseye öğüt veriliyor. Bunlar sizin için daha faydalı ve daha temizdir. Allah bilir, siz ise bilmezsiniz.

Makil Allah’ın Resûlü’nün okuyup tebliğ buyurduğu bu âyeti dinleyince şöyle dedi:

‐ Rabbimin buyruğunu dinliyor ve itâat ediyorum.

Daha sonra kızkardeşinin kocasına haber saldı ve geldiğinde ona şöyle dedi:

Sana (yeniden) iyilikte bulunuyor ve seni kızkardeşimle evlendiriyorum.[8]

Sunulan Kur’ânî yasadan açıkça anlaşılacağı üzere, dul kadının evliliğine engel olunamaz.

C Evlilik dönemi

İslâm, evli kadının cinselliği üzerinde de gerçekçidir. Bu gerçekçiliği sebebiyledir ki ona cinsel haklar vermiştir.

(Devam Edecek)

ALİ RIZA DEMİRCAN

MİRATYOUTUBE

MİRATHABER.COM

 

DİP NOTLAR

[1] Bak. K. Hafâ Hn. 2286, Ebû Davud Salât 26, Müsned 2/180.

[2] “Kız‐Kadın Sünneti “bahsine bakınız.

[3] Tirmizî Cenaiz 73 (Hn. 1075).

4-“Lügatçeye” bak.

[5] H. İ. ve İ. F. Kamûsu 2/48, 57.

[6] Bakara 230, 232

[7] İddet için “iddet” bölümüne bakınız.

[8] İ. Kesir Bakara 232 (1/282), Tirmizî Tefsiril Kur’ân Hn. 2985

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.