islami haberdini haberortadoğu haberleriislam coğrafyası
DOLAR
34,4768
EURO
36,3253
ALTIN
2.957,23
BIST
9.367,77
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Parçalı Bulutlu
18°C
İstanbul
18°C
Parçalı Bulutlu
Cuma Yağmurlu
18°C
Cumartesi Parçalı Bulutlu
9°C
Pazar Çok Bulutlu
10°C
Pazartesi Parçalı Bulutlu
10°C

Fâtır Suresi Gönül Okumalarım-6

Fâtır Suresi Gönül Okumalarım-6

Sohbeti Kur’an Olanın Yolu Aydınlık Olur:

11/

İnsanoğlunun toprakla başlayan, meni safhası ve bugün ki çiftleşme sonucu yaratılış süreci ile ilgili olarak teori veya bilimsel çalışma sonucu her tür yorum yapılabileceği;
Hiçbir kişi, insanoğlunun toprakla başlayıp günümüzde ki şekliyle çiftleşme sonucu yaratılış sürecinde geçirdiği evrelerle ilgili olarak ortaya attığı iddialar nedeniyle “kafirlikle” veya “sapıklıkla” suçlanamayacağı;
Bir insanın bir damla sıvıdan  oluşuma başlaması Allah’ın ilminin tecellisi gereği olduğu;
İnsanoğlunun ömür denilen süreçte hayatta kalmasının topraktan beslenmesine bağlı olması Allah’ın ilminin tecellesi gereği olduğu;
İnsanoğlunun üremesine neden olan cinsel arzunun yemek içmek gibi vazgeçilmez cazibesinin olması Allah’ın ilminin tecellisi gereği olduğu;
Allah cc ilmiyle, varlığın devamını yeme-içme arzusu ile toprağa; neslin devamını da cinsel arzuda ki cazibeyle bir damla sıvıya bağladığı;
Yeryüzünde her ne canlı varsa toprakta yetişen ürünler den yaşamını sürdürebildiği;
insanoğlunun  üremesine  neden kılınan bir damla meninin oluşumu ve dişisiyle buluşması toprakta yetişen ürünlerden alacağı gıdaya bağlandığı;
İnsanoğlunun doğumu, yaşamı ve ölümü Allah’ın koymuş olduğu kurallar çerçevesinde gerçekleştiği;
İnsanoğlu elde edeceği ilimle yeryüzünde ki yaşamsal döngüye kısmen müdahil olabileceği;
İnsanoğlunun yeryüzünde ki yaşamsal döngüye müdahalesinin çapı ve kapsamı kısmi olacağından mevcut doğal düzenin işleyişini bozacağı;
İnsanoğlunun ve tüm canlıların yaratılış kurallarının İlahi bilgi çerçevesinde sistematik bir düzene bağlı olduğu;
İnsanoğlunun yaratılış sürecinin toprak, nutfe ve çiftleşme olmak üzere üç merhaleden geçmek suretiyle bugünkü şekline kavuştuğu;
Yaratıcının ilminin mükemmelliğini tanımak için insanoğluna zeka ve akıl verildiği; Ancak insanoğlu zeka ve aklını yaratılış genetiğine müdahale de kullanarak düzeni bozacağı;
İnsanoğlu Yaratıcının verdiği zeka ve akıl sayesinde elde edeceği ilimle Allah’a teslimiyet göstereceği yerde ilahlık elde etme çabasına gireceği;
Canlıların genleriyle oynamak suretiyle yaratılış düzenini bozup, tanrılık iddiasına kalkışacak olan bir avuç ilim erbabı öncelikle insanlığın genelini helake sürükleyeceği bilahare de kendilerinin helakine neden olacağı;
Günümüz ilim erbabının yerkürenin dışında koloniler kurma çabasının altında yatan nedenin yeryüzünde ki yaşamsal düzenin genetiğiyle oynamanın sonucunda karşılaşılacak helaktan kurtulmak için olduğu;
İnsanoğlu bilimde ne kadar ilerlerse ilerlesin asla ve kat’a Allah’ın ilminin dışına çıkamayacağı;
İnsanoğlunun ulaştığı bilim sayesinde yeryüzünün yaşamsal genetiğiyle oynayarak bozacakları düzenin kendi sonlarını getireceği;
İnsanoğlunun ulaşacağı bilim sayesinde yeryüzünün yaşamsal genetiğiyle oynayarak bozacakları düzenin kendi sonlarını getireceği;
İnsanoğlu bilimde ne kadar ilerlerse ilerlesin asla ve kat’a Allah’ın ilminin dışına çıkamayacağı;
Canlıların doğumu,yaşamı ve ölümünün bir kitapta yazılı olmasını, bilgisayarlardaki programların o bilgisayara yüklenen yazılım çerçevesinde çalışmasına benzetilebileceği;
“Eğer;”le başlayan kurala bağlı farklı tercihler canlının istikametini belirlediği; Aklı ve düşünme kabiliyeti olan varlıkların tercihlerinden dolayı bu dünyada karşılaşacağı akıbetle kalmayıp ahiret âleminde hesap vereceği;

12/

İnsanoğlunun yiyecek ve içeceği ürünleri dış görünüş itibariyle bakılarak faydalı mı, zararlı mı? Olduğunun tespit edilemeyeceği;
Kâinatta insanoğlu için hiçbir şeyin gereksiz yaratılmadığı;
İnsanoğlunun yeryüzü nimetlerinden istifade edebilmesi için mutlaka deney ve tecrübeye dayalı bir yaşam sürmesi gerektiği;
İnsanoğlu yeryüzünden faydalanırken hiçbir varlığın genetiği ile oynamadan doğal olarak istifade etmesi gerektiği;
İnsanoğlunun yeryüzünden, sadece yaşamı kolaylaştırıcı  imkanlardan istifade etmesi için keşiflerde bulunması gerektiği;
İnsanoğlu birbirine şekil ve cins bakımından benzese de huy bakımından iki zıt grupta kategorize edileceği;
İnsan vardır; hayatı kolaylaştıracağı, mutluluk vereceği, insan vardır; hayatı zindan edeceği, sıkıntı kaynağı olacağı;
İnsanın zararlısı veya faydalısı ancak sosyal ve yaşamsal ilişkiyle bilinebileceği;
İnsanoğlunun, yeryüzünde bulunan her ne varsa kendisine sağlayacağı faydayı tespit için üzerinde araştırma yapması gerektiği;
İnsanoğlunun merakı ve sorgulaması sayesinde insanlık medeniyetinin kurulacağı;

Fâtır Suresi düşünsel okumalarımdan zihnime yansıdı.

Subhanallah…Estağfirullah… Elhamdüllah…

Kuran Okuyunuz. O’nu okudukça kişiye özel zihinsel yansımalarını keşfedeceksiniz.

Doğrusunu Allah (cc) bilir.

Fehmi YAĞLI

(Devam Edecek)

Not: Söz konusu bu ve benzeri çalışmalarım kesinlikle meal veya tefsir çalışması olmayıp, İlgili Kur’an Suresi okumalarım esnasında zihinsel olarak fehmettiğim tespitlerdir. Kişisel olarak ibadet ve zikir amaçlı yaptığımız derslerin paylaşımından kastımızın ümmeti Kur’an okumaya yönlendirmede faydası olacağı düşüncesiyle, ayetlerin ruhuna ve surenin bütünlüğüne uygun akıl ve gönül okumaları yapmak olup Kur’an’ın ibadet muamelat ve fıkhına aykırı tespitlerin varlığı halinde ehlince uyarılmaya her zaman açık ve tashihimin beyanı olduğunu belirtmek isterim.

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.