AFGAN KADINININ GİYSİSİ/BURKASI İSLÂM’IN GEREĞİ DEĞİLDİR

Kur’ân’a ve yer yer ona açıklık getiren Aziz peygamberimizin uygulamalarına dayanılmadığı sürece aşırılıklara düşmekten ve İslâm adına İslâm’la çelişmekten korunulamaz. Mesela birileri İslâm’ın temel kaynağı olan Kur’ân’da tesettür emrİ/başörtüsü buyruğu yoktur derken diğer bir grup da kadının yüzünün bile örtülmesi gerekir, demektedir. İki görüş de aşırılıktır ve Peygamberimiz “Dinde aşırılıktan kaçınınız,” buyurmaktadır.

Yüzün örtülmesi gereğini dile getirenlerin ictihadî görüşleri, -dinimizin bağlayıcı bir emri olmadığı halde- Müslümanların bazılarınca asırlardır uygulanmaktadır. Günümüz Afganistan kadınları da buna misal oluşturmaktadır.

Yukarıda yüzleri de örtülü olduğu için kimlikleri de meçhül burkalı Afgan kadılarının bir kısmını görüyorsunuz.

Medeni denilen dünyada açığa vurdukları vücut organları örtülü yerlerinden çok olan kadınların teşhirci piç uygulamaları çağdaşlık adına kabul ve teşvik görürken Müslüman kadınların burkalarına karşı çıkacak değiliz. Ama bunun İslâm Dininin bir emri olmadığını dile getirmek mecburiyetindeyiz.

Aslında geleneksel bir kültürel olgu olan Cübbe ve Sarık da böyledir. Yani dini bir gereklilik değildir.

Şimdi sizleri İslâm’a Göre Cinsel Hayat isimli eserimizin Kur’ânî ve Nebevî İlkeler Işığında Örtünme bölümünden aldığımız iki paragrafı sunmakla yetiniyoruz:

“ Yüce Rabbimiz tarafından:

  1. Mü’min erkeklere verilen cinsel arzulu bakışlardan korunulması ile ilgili Kur’ânî emir,
  2. Rabbimizin, kadınlarla biatlaşması/sözleşmesi için Peygamberimize yüklediği görev,
  3. Hz. Musa’nın, daha sonra eşi ve baldızı olacak kadınlarla konuşması,

Yüzün örtülmesinin gerekli olmadığının yani kendiliğinden görünür kabul edilebileceğinin Kur’ânî işaretleridir. ((en-Nûr 30; el-Mümtahine 12; el-Kasa 23)

Allah şanını artırsın Sevgili Peygamberimiz Hz. Muhammed’in:

  • Şeffaf bir elbise giyinik olduğu halde yanına gelen baldızı Esma’ya arkasını dönüp sarığından bir parça kesip vererek ‘ergin kadınların yüz ve eller dışındaki vücut organlarını örtmeleri’ gereğini vurgulaması;
  • Peygamberimizin yüz bini aşkın mü’minler topluluğu ile yaptığı Veda Haccı’nda ihramlı kadınların yüzlerini örtmesini yasaklaması,
  • Veda haclarında kendisine soru yönelten genç kadınla bakışan terikesindeki amcası oğlu Fazl’ın yüzünü elleriyle bizzat çevirirken, kadına yüzünü örtmesine ilişkin bir emir vermemesi de yüzün örtülmesinin gerekli olmadığına ilişkin Sünnet delillerimizdir.  (Ebu Davud Libas; Müslim Hac 4089;Tirmizi Hac 18)

Ali Rıza Demircan

Recent Posts

  • Gündem

Uluslararası Ceza Mahkemesi, Netanyahu ve Gallant İçin Yakalama Kararı Çıkardı!

Uluslararası Ceza Mahkemesi (UCM), Gazze'de işlenen savaş suçları nedeniyle İsrail Başbakanı Binyamin Netanyahu ve eski…

5 saat ago
  • Gündem

KUR’ÂN ARAŞTIRICISIYDI BEL’AM MI OLDU!

Bu video bize BELAM başlığı ile gönderildi. BEL’AM için Diyanet İslam Ansiklopedisine baktığımızda şu açıklamayı…

5 saat ago
  • Gündem

YALNIZCA VE SADECE MİLLETİMİZİN ASKERLERİNE MUHTACIZ

Seçilmiş Cumhurbaşkanımızın katıldığı merasimden sonra bir gurup teğmenin sonradan korsan yeminle Mustafa Kemal’in askerleriyiz diyerek…

9 saat ago
  • Gündem

İBB Meclisi’nde İstanbul’da Suya Her Ay Zam Yapılacak

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Meclisi’nde alınan kararla su fiyatlarına %17,5 zam yapıldı ve her ay…

10 saat ago
  • Gündem

Marmara’da Lodos: Deniz Ulaşımı Olumsuz Etkilendi

İstanbul' da Şiddetli lodos, Marmara Bölgesi'nde deniz ulaşımını sekteye uğratmaya devam ediyor. İstanbul, Bursa ve…

11 saat ago
  • Makale

Evrensel Bir Kişilik Profili: Ebu Leheb ve Karısı (1)

Ebu Cehil deistti, diğer Mekkeli müşrikler de deistti, Allah’ın varlığına inanıyorlardı ama Hz. Muhammed’in Allah’ın…

11 saat ago