islami haberdini haberortadoğu haberleriislam coğrafyası
DOLAR
34,4852
EURO
36,4080
ALTIN
2.960,47
BIST
9.359,62
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Parçalı Bulutlu
18°C
İstanbul
18°C
Parçalı Bulutlu
Cuma Yağmurlu
18°C
Cumartesi Parçalı Bulutlu
9°C
Pazar Çok Bulutlu
10°C
Pazartesi Parçalı Bulutlu
11°C

Biz Yapınca Haram Helâl mi Oluyor?

Biz Yapınca Haram Helâl mi Oluyor?

Anıtkabir Haram da Kanunî Türbesi Helâl mi?

Yakın tarihlerde “Yüceltilen Ölüler ve Anıt Kabirler-Mezarlardan Yardım Beklemek İslâm ve Akıl Dışıdır” başlıklı iki makale ile “Kabirleri Modern Türbelere Dönüştürmek İrticaDeğil midir? başlıklı bir makale yazıp yayınlamıştım. Etkileri devam ediyor.

Sosyal medya okuyucusu genelde düzeysizdir veya saplantılıdır. Makaleler okunarak eleştirilmez. Başlığın çağrıştırdıkları yazılır/konuşulur. Oysaki biz yazılarımızda ilkesel hareket ediyoruz, İslâmî yani doğru olanı dile getirmeye çalışıyoruz. Maksadımız padişah kabirleri ve Celaleddin el-Rumi gibi yüceltilen insanların kabirlerini meşrulaştırıp Anıtkabri yermek değildir. Bizim Mustafa Kemal dahil ölü veya diri hiçbir kişi ile kişisel bir sürtüşmemiz yoktur. İnançlarımıza dayalı ilkelerimizden hareket ederiz. Doğruya doğru eğriye deriz.

  1. Öncelikle ifade etmek isterim ki ben Kur’ân ayetleri, evet Kur’ân ayetleri doğrultusunda Kabir hayatının varlığına inanırım. Bu konudaki çalışmamı yayınladım.
  1.  Kur’ân dolaylı ve Sünnet de doğrudan kabir ziyaretini onayladığı için ziyaret edilecek kişilerin kabirlerinin belli olmasını; israfa düşülmeksizin belirlenmesinden de yanayım. (el-Tevbe 9/84)
  2. 25 yaşında Hatibi olduğum Süleymaniye camiinin haziresi/kabristanındaki Kanunî’nin kabri ile karşılaştığımda böylesi büyük bir kabrin İslâmi olamayacağını anlamıştım. Bilgim artıkça bu gibi kabirlerin İslâm ile bağdaştırılamayacağını ilmen daha bir kavradım, yazmaya ve dile getirmeye çalıştım. 1973 yılında Konya’ya konferans için gittiğimde Celeledin el-Rumi’n kabrini ziyaret ederken de dehşete düşmüştüm . Şirke yol, israfa onay ve büyüklük duygusunu besleme olan  bu gibi kabirlerin benzerleri ülkemizde pek çoktur. Diğer İslâm ülkelerinde mesela İran’da da daha azametlileri vardır.
  3. Mustafa Kemal’in anıtkabri Menderes ve Özal’ın anıt mezarları İslâm dışı haram örneklerdir de yukarıda sunduklarımız nedir, helâl midir? Tamam Anıtkabir aşırı mı aşırı bir önek ama haramlıkta hepsi müsavidir.
  4. Bir de ölü veya diri insanlara yapılan övgüler yok mu? Mesela Behçet Kemal örneği tu kaka da ve haram da bizim görülen adamların yaptıkları nedir?

Behçet Kemalden Mustafa Kemal’e yalakalık örneklerine bakalım:

Ol Zübeyde, Mustafâ’nın ânesi
Ol sedeften doğdu ol dürdânesi!

Merhaba ey baş halâskâr merhaba
Merhaba ey ulu serdâr merhaba!

Şimdi size Cübbeli nam kişinin Şeyhim dediği yıllardır yatalak olan Osman Ustaoğlu için yazdıklarını aktaralım:

Sebeb-i te’lîfi kitab olan: Üstadım, Seyidim, Senedim, Ruhumun ruhu Kalbimin kıblesi, Nuru Didem ve Sürur-u sinem, Alim-i amil, Mürşid-i kamil, Delilü’s-sâlikin ve Musılül müridin, Kutbul medar, Kutbul-irşad, Kutbul ektab, Vahidüz- zeman, Feridül–asır, Müceddidü’l-karni’l-hamise aşar, Beğıyyetül halef, Bakıyyetüs selef, Hadil-enam, Kaşifüz- zalam, el-Hac Muhmud el-Ofi ( Kuddise Sırruhu-) Hazretlerine Zelili hakir, mehini fakir, türab-ı akdamil evliya ve ğubar-u ebvabi’l-fukara tarafından min gayri hadd ithaf olunur.

  • (Kaynak: Tarîkat-i Aliyye’de Râbıta-i Celiyye’nin Meşruiyetine dair kitap, Sünnet, icmâ ve Kıya’tan Deliller, Ahmet Mahmut Ünlü, 1. Baskı Haziran 2013, İlkbahar Yayıncılık)

Okucularımızın fesadına yol açmamak için sadeleştirme yapmıyorum, yapılan nitelemeler arasındaki Kutbul-Ektab’ın  “velîler zümresinin başkanı, dünyanın ve âlemin mânevî yöneticisi olduğuna inanılan en büyük velî; Allah’ın adına tasarruf edebilen kişi” manasına geldiği hatırlatmasını yaparak soralım. Ehl-i Sünnet’iz aldatmacası altında Cübbeli’nin anlatımları, Behçet Kemalin devrimbazlık adına yaptığı yalakalıktan daha büyük bir İslâm dışılık değil midir?

Dün Eleştirdiklerimizi Bu gün Ağzımıza Almıyoruz

AKP iktidarına kadar eleştirdiklerimizin bir çoğunu ağzımıza almıyoruz. Uzun yılların birikimlerinin kısa bir sürede izale edilmeyeceği doğrudur da dilsiz şeytanlardan da olmamalıyız,

Biz yaptığımızda haram olan faiz , haram olan israf, haram olan rüşvet, haram olan örtüsüzlük ve haram olan yalakakalık helâl olmaz.

Ali Rıza DEMİRCAN

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.