Şerîat mutlak anlamda kullanıldığında İslam’ı /İslam’ın hukuk düzenini ifade ederse de yol-yasa şeklindeki sözlük anlamından hareketle laik şerîat de denebilir.
Müstahak olduğumuz için İslam Serîati’ni dışlayanlar Laik Serîati ikame ettikleri için uygulamada çiğnenen yalnızca İslam şerîati. Yürürlükte olan Laik şerîat gavurluğuna güçle egemen, Müslümanlar da cehaletleri sebebiyle buna ilgisiz.
LAİK ŞERÎAT ÖYLE İSLAM ŞERÎATİ GİBİ ADİL DEĞİL
Kendisi için hak saydığı işleri, başka kişi ve kurumlar için baş kaldırma görür, engeller ve ceza yağdırır. Örneklendirelim:
1.) İslam Şerîati eğitim, hukuk, ekonomi ve sanat başta olmak üzere bütün hayatı kuşatan bir hayat nizamıdır. Ama insanları kendisine inanmaya zorlamaz. Kendisine inanmayan azınlıkların temel haklar ve özgürlükleri yanısıra ahval-i şahsiye denilen evlenme, boşanma ve mîras gibi alanlarda kendi inanç ve yaşam kurallarını uygulama hakkını tanır ve koruma altına alır.
Laik şerât ise tam bir zorbadır. Kendisi dışındaki hiçbir şerîate ve özellikle İslam Şerîati’ne hayat hakkı tanımaz ve üstelik Anayasal suç görür. Ceza hukuku ile de ceza yağdırır.
(Bu satırların yazarı Laik şerîati çiğneme suçlamasıyla Ağır ve Asliye Ceza Mahkemeleri ile mülga Devlet Güvenlik Mahkemeleri’nde yedi defa yargılandım.)
Örnekleri somutlaştıralım:
2.) İslam Şerîati örneğin faizi kendi düzeni dahil her kişi ve kurum için yasaklar.
Laik şeriat ise faizi kendi kurduğu ve denetlediği sistemi için onaylar. Kendisinden izin alınması koşuluyla örneğin faizli bankacılığı yasal görür. Alabildiğine destekler. Ama kendi sistemi ve bilgisi dışında bir kişi veya kurum faizcilik yapmaya görsün tefecilik suçlamasıyla tepesine binip el koyar ve yasal takibatı başlatır ve ceza yağdırır.
3.) İslam Şerîati evlilik dışı cinsel ilişki olan zinayı ve eşcinselliği yasakladığı gibi suç-günah olarak bildirdiği bu eylemlere aracılık yapılarak kazanç yolu edinilmesini de yasaklar.
Laik şerîat ise zinayı ve eşcinselliği meşru gördüğü gibi kendisinden izin alınıp vergi verilmesi koşuluyla her uygun gördüğü yerde ve kurumda yapılmasını meşru görür, teşvik eder. Ama kendisinden izin alınmaksızın her hangi bir yerde bu fiillere aracılık yapılmasını ve ticari kazanç yolu kılınmasını yasaklar. Kendi yaptığı ahlaksızlığı ahlak zabıtası ! ile engellemeye çalışır.
4.) İslam Şerîati alkollu içkilerin üretilmesi, reklam edilip pazarlanması, servis edilmesi ve içilmesini yasaklar. Bunun gibi bir tarafın kazanıp diğer diğer tarafın-tarafların kaybettiği geleneksel ve modern her türü kumarları, çekilişleri ve yarışları yasaklayıp haram kılar. Günah, suç ve vicdan pisliği görür.
Laik şerîat ise bütün bunları kendisi için ve kendinden izin alacaklar için yasallaştırıp kurumsallaştırır ve vergilendirir.
Ve Laik şerîat bütün bunlarla da yetinmez. Faiz, zina, içki, kumar ve asgari ücretten aldığı temelde piç ve pis olan vergilerden başta Diyanet ve İlahiyat olmak üzere memurlarına maaş verir. Böylece onları haramla besleyerek morfinler, düşünemez ve sorgulayamaz hale getirir.
Evet Kim Demiş Şeriat Yok? Laik Şerîat Olabildiğince ve Kahredici Güçle Egemen. Diyanet, İlahiyatlar, Tarikatler ve bilcümle Müslümanlar Bakar Dururken Çiğnenen Yalnızca İslam Şerîati.
ALİ RIZA DENİRCAN
YAZARIN DİĞER YAZILARI İÇİN BURAYA TIKLAYINIZ
Evet muhterem Hocam,
Şahısların değişmesi ile sistemin de değişebileceğini zannedenler oyalanıyorlar. Şahıslara değil sisteme bakmak lazım. İşte size canlı bir misal.👇
Yaşayanlar Bizzat Anlatıyor.
*Sisteme Değil de Şahıslara Bakanlar Yanılır. Bu Sistemin Zemini ve Mantığı Yanlış.*
Cumhuriyet Mitinglerinin Öncüsü ve Baş Mimarlarından CHP’li Tuncay Özkan Beyin Müthiş Maharetleri .. 👇
https://youtube.com/watch?v=bxvTimBM48o&si=yQy1xwGX5Pe6USdi