Avukatlığın caiz/helâl olup olmayışı avukatlığı nasıl yapılacağına bağlıdır. Mazlumlar savunulur, zalimlerin de zulmü engellenmeye çalışılırsa avukatlık caiz/helâl olur. Üstelik de hayırlı bir hizmet yapmış olur. Peygamberimiz mazlumlara yardımı emrettiği gibi zulmünü engelleyerek zalimlere de yardımı emretmektedir.
Banka avukatlığı ve özellikle de faizli alacaklar için icra avukatlığı yapılması ise hiç bir şekilde caiz/helâl görülemez.
Yapılacak iş bir zulüm olan faizi, yasallaştırılan zulüm yoluyla tahsildir. Bu da zulme aracı ve destek olmaktır. Yüce Rabbimiz “Zalimlere meyletmemizi “emir buyurduğu gibi “Günah nitelikll ve düşmanlık içeren işlerde yardımlaşmamamızı “ da emir buyurmaktadır. (Hûd 114;Mâde 2)
Peygamberimiz de faizle ilgili bütün işlemleri lanetlemektedir. Bütün bu ölçüler ışığında icra avukatlığı dahil banka avukatlığından kaçınılmasını öğütlerim.
Avukatlık yapılabilecek alanlar dahil helâl kazanç yolları çoktur. Rızıksız kul yaratılmamıştır. Sözü Rabbimize bırakıyorum:
“…Allah, Kendisine karşı kulluk bilinci içinde olan kullarına çıkış yolları açar ve onları beklemedikleri kaynaklardan rızıklandırır. ” (Talak 2-3)