islami haberdini haberortadoğu haberleriislam coğrafyası
DOLAR
34,5031
EURO
36,4292
ALTIN
2.955,81
BIST
9.302,94
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Parçalı Bulutlu
18°C
İstanbul
18°C
Parçalı Bulutlu
Cuma Yağmurlu
18°C
Cumartesi Parçalı Bulutlu
9°C
Pazar Çok Bulutlu
10°C
Pazartesi Parçalı Bulutlu
11°C

KUR’ÂN’DA NELER VAR?

KUR’ÂN’DA NELER VAR?
19 Şubat 2022 12:49
A+
A-

Kırk Maddede Özet

Allah, şanı yüce olan ve varlığını kendi zatından alan Rab’dir. O bütün varlıkların yaratıcısıdır. İnsanı, denemeye uğratmak için ebedilik takdir ederek en güzel kıvamda fakat en ağır çirkinlere de yönelebilecek şekilde yaratmıştır.

Yaratılışındaki güzelliği koruyabilmesi ve ebedi hayatını Cennet ile taçlandırabilmesi için insana, insanlar arasından seçilen Nebiler-Resüller (Peygamberler) aracılığıyla iman ve hayat düzeni olarak İslam Dini gönderilmiştir.

Rabbimiz tarafından İslam Dini’nin son ve evrensel kılınan Nebi-Resul’ü Hz. Muhammed’dir. Son ilahi yasalar dizisini oluşturan Kur’ân-ı Kerîm Hz. Muhammed’e indirilmiş ve onun tarafından açıklanıp uygulanarak tebliğ edilmiştir.

Özetlersek İslam’ın omurgasını oluşturan Kur’ân’dır.

Tarihi süreçlerden günümüze Kur’ân uygulanmış ve insanlık değerleri ve medeniyeti zirveye taşınmışsa da özellikle son asrımızda ateist-deist kişi, yasa  ve kurumlarca hayattan dışlanmış ve bize de onaylatılmıştır. Sonuçta kişisel, ailevî ve toplumsal hayatımızda pek çok Kur’ân dışı inanç ve yaşam şekli yaygınlaşmıştır. Bu sebeple bizler Kur’an’da neler olduğunu öğrenmek mecburiyetindeyiz.

Kur’ân’ımızın söz ve mana olarak Allah’ın Kitabı olduğuna inancımız ve Kur’ânî bir toplum düzeni inşası tasavvurumuz varsa -ki imanımızın gereği olması gerekir- Kur’ân’da neler olduğunu bilmeli ve çevremize açıklamalıyız.

Biz, Kur’ân ile ilgili olarak acilen bilinmesi gerekenleri de dikkate alarak 40 maddelik bir özet çıkardık; böylece  Kur’ân’da Neler Var konusuna ışık tutmaya çalıştık.

Allah’a İman ve Ona Ortak Koşmama

  1. Kur’ân’da, yüzü aşkın isim- sıfatı ile Allah’ın tanıtımı var. Yaratma, yaşatma, rızıklandırma ve yarattıkları için tabii ve sosyal yasalar koyma hakkının Allah’a özgü olduğunun açıklaması; insanları, sistemleri, ilkeleri ve rejimleri Ona ve yasalarına ortak koşmama buyrukları var. Allah’a ortak koşmanın bağışlanmayacak ve ebediyen Cehennemlik kılacak suç/günah olduğunun anlatımı var. ( Bak. Araf 54; Nisa 116)

Zalimler ve Sistemleri

  1. Kur’ân’da Allah’ın koyduğu hayatı kuşatıcı yasaları dışlayan kişilerin zalim, sistemlerin de fesat/manevi terör olduğunun ilanı var. (Bak. Maide 45; Bakara 205;)

Cinler- Melekler

  1. Kur’ân’da, insanlar gibi iradeli varlıklar olan Cinlerin, insanlarla ve bütün bir evrenle ilgili görevleri olan meleklerin varlığının duyurusu var. (Bak Cin suresi; Nisa 136…)

Nebiler-Resüller – Kutsal Kitaplar

  1. Kur’ânda, İnsanlık tarihinin yıldızları olan Nebiler-Resuller (Peygamber) ve onların tebliği olan Kutsal kitaplarla ilgili bilgiler var. Allah’ın Peygamberlerine ve buyruklarına inanmayıp isyan eden ve insanlar üzerinde zalimleşerek sömürücü düzenler kuran azgın inkârcıların ve bağlılarının depremler, seller, kasırgalar ve salgınlarla nasıl helak edildiklerinin anlatımları var.

Hak tanımaz kafirlerin, yönetimlerini ilahlaştıran zalimlerin ve onların izinde yürüyenlerin aynı elem verici akıbetle karşılaşacaklarının ihtarı var. (Bak. Hakka ve Kamer sûreleri; Enam 83-91: Nisa 163-166)

Kader Planı

  1. Kur’â’da evrende var olan bütün varlıkların Allah tarafından bir plan dahilinde yaratıldıklarını, Yaratan’ın bilgisi dışında hiçbir oluşumun vücuda gelemeyeceğini, yaratılmışlarda görülen mücizevî ihtişamın Onun eseri olduğunu açıklayan Kader merkezli bilgiler var. Yaratılmışları ve tabiat olaylarını Allahtan başka güçlere yamayan bilim dilinin Allah’a ortak koşma olarak inkâr olduğunun duyuruları var. (Bak. Kamer 49; Enam 59, Tur 36 ve….)

Sorgulanma Cennet Cehennem

  1. Kurân’da ölümün son değil yeni bir başlangıç olduğunu, bütün iradeli sözlerimiz davranışlarımız ve işlerimizin kayda geçirildiğini ve yakın çekimle filme alındığını ve böylece bizim için hazırlan hayat filmine göre sorgulanacağımızı ve bizzat yaptıklarımızın sonucuna göre Cennet veya Cehenneme gireceğimizin anlatımı var. (İnfitar 10-12İ Casiye 29;İsra 14;Kehf 49)

Ölümle başlayacak ahiret sorgulamasının, mutlu insanlar olarak ve de meleklerin darbelerine uğrayarak can verirken başlayacağının duyurusu var. (Nahl 32, Enfal 50)

Kıyamet

  1. Kur’ân’da ölüm ötesi Ahiret hayatının evrenin yıkıma ve değişime uğrayacağı Kıyamet ile başlayacağı ve asıl büyük sorgulamanın kabirlerinde bulunan ruhların , yeniden yaratılacak vücutlarıyla birleştirilmesi ile devam edeceğinin etkileyici ve ürpertici anlatımları var. ( Bak.Tekvir ve infitar sûreleri;)

İnsan Hakları

  1. Kur’ân’da dağlar, denizler, hayvanlar ve madenler gibi istisnasız bütün yarlıkların insanlar için yaratıldığı; güneş ay ve yıldızların ona hizmet verecek şekilde yapılandırıldığı açıklanmaktadır. (Bak. Casiye 13, Bakara 29)

İnsan Onuru

Kur’ân’da insanın canı, malı ve şahsiyetinin dokunulmazlığı duyurulmakta, insanın aleyhine olabilecek atılımlar örneğin suizan, hataları araştırma, onay verilemeyecek şekilde anılma iftiraya ve maddi ve manevi işkenceye uğratılma gibi işlemler haram kılınmaktadır. (Baki Hucurat 12…) İnsanın inançları ve kamu yaşamı ile çelişmeyen hayat tercihleri üzerinde baskı kurulamayacağı açıklanmaktadır. (Bak. İnsan 3; Bakara 256)

İnsan Öldürme ve Ölüm Cezası

  1. Kur’ân’da inançları baskılamak veya zimmete mal geçirmek ya da her hangi bir amaçla işkence yapmak haram kılındığı gibi yargı kararı dışında insan öldürmek de haram kılınmıştır. (Bürûc 10 ; İsra 33)

Haksız yere insan öldürenlere ise af ve tazminat seçenekli ölüm cezası verileceği ve bu cezanın gereğince ancak akıl ve gönül birlikteliği kurabilen bilge kişilerce anlaşılabileceği bildirilmektedir. (Bak.Bakara 278-9)

Hatalı Ölüm ve Tazminat

  1. Kur’ân’da trafik kazası, kapanmayan yol kazısı veya herhangi bir sebeple hata ile ölümüne sebep olunan kişi için toplum yönetimi öncülüğünde bir mümin esirin özgürlüğüne kavuşturulması ve ölenin varislerine, tam bir kan bedeli ödenmesi görevi vardır. (Bak. Nisa 92)

İnanç Farklılığı ve İyilikler

11. Kur’ân’da Müslüman olduğumuz için bizimle savaşmadıkça ve aleyhimize ittifaklar oluşturmadıkça inancı ne olursa olsun bütün insanlara yönelik her türlü iyiliklerin yapılabileceği, sosyal adalet uygulamaları ile yardımlar edilebileceği bildirilmektedir. Böylece davranılmasının Allah’ın sevgisine erdireceği müjdelenmektedir. (Mümtahine 8-9)

Mallar Yaratanındır        

  1. Kur’’ân’da Allah’ın evrendeki tüm varlıkların yaratıcısı olduğu, yeryüzündeki taşınır ve taşınmaz bütün malların sahibi olduğu açıklanmakta, insanlara yalnızca yararlanma hakkı verildiği ve Allah’ın yarattığı canlıların yaşamları için gerekli maddeleri yarattığı ve yaratacağı bildirilmektedir. (Maide 120: Hadid 5-7; Nûr 33)

Yücelten Allah’tır

  1. Kur’ân’da Allah’ın denemek için suretlerini farklı kıldığı insanların bazılarını yüceltip yönetim makamlarına getirdiği, bazılarının rızklarını kıstığı ve yaşam sûrelerini de kendisinin belirlediği açıklanmaktadır. (;Al-i İmran 6, 26-27; Haç 5)

Kazanma – Bölüşme

  1. Kur’ân’da insanlar olarak nefsimiz, ailemiz ve toplumumuz için çalışıp kazanmakla yükümü olduğumuz, çalışıp kazanırken faiz, malların değerleriyle oynama, yolsuzluk, içki – kumar- fuhuş işletmeciliği ve emeği sömürü gibi insanların haklarına tecavüz yollarından kaçınmamız, israftan ve saçıp savurmaktan sakınıp gereğince harcamamız ve edindiğimiz paralar ve malların bir kısmını toplumumuzun yoksullarıyla paylaşmamız emredilmektedir. ( Müminûn 4; Nisa 29 ve ve bütün Zekat ve İnfak emirleri,İsra 26-7))

Nitelikli Hırsızlık ve Cezası

  1. Kur’ân’da el emeği, göz nuruyla çalışılarak ve ticari risk üstlenerek kazanılan ve koruma altına alınan malı, nitelikli hırsızlıkla kendi mülkiyetine geçiren erkek ve kadın hırsızların ellerinin kesileceği hükmü yer almaktadır.( Maide38-39)

  Sosyal Yardımlaşma       

16. Kur’ân’da ana babamız, akrabamız, komşularımız ve diğer sosyal çevremizle danışma ve dayanışma içinde yardımlaşarak, sözlerimiz ve sözleşmelerimize bağlı kalarak yaşamamız emredilmektedir. (Maide 2; Nisa 36; İsra 34,Mümünûn 7)

Adalet

  1. Kur’ân’da öz canlarımız, analarımız ve balarımız aleyhine de olsa adaleti gözetmemiz , insanlara olan haklı düşmanlıklarımızın bile bizi adaletsizliğe sevketmemesi ve zalimlere yöneltmemesi ihtar edilmektedir. (Nisa 135; Maide 8; Hûd 113)

Hayra Çağırma

  1. Kur’ân’da her alanda hayra çağıracak, aklî – dinî – ilmi olanı emredip zararlardan ve zararlılardan sakındıracak örgütler oluşturmamız öğütlenmektedir.( Al-i İmran 104)

Doğru Sözlü Olup Yalandan Sakınma

  1. Kur’ânda Allah’ımızın işlerimizi düzene koyması için doğru sözlü olmamız, doğrularla birliktelikler kurmamız ve insanlara zulüm olan yalandan sakınmamız emredilmektedir. (Ahzab 70-1 ; Tevbe 119; Hac 30)

Evlenme-Evlendirme        

  1. Kur’ân’da erkek ve kadın olarak biribirimizin eşi ve eşiti olarak yaratıldığımız açıklanmakta, cinselliğimizi meşru yollarla kullanmamız yani evlenmemiz-evlendirmemiz emredilmektedir.

Ancak Kur’anda ateist-deist ve İslam karşıtı jakoben laik erkekler ve kadınlarla evlenilemeyeceği bildirilmektedir. (Nisa 1,3;Nur 32,Bakara 221;Mümtahine 10)

Mehir – Nafaka

  1. Kur’ân’da erkek ve kadının özgür iradeleriyle evlenmesi, evlenirken kadına ön tazminat olarak mehir verilmesi emredilmekte ve ailenin nafakası kocaya yüklenmektedir. (Nisa 4,34)

Zina-Eşcinsellik

  1. Kur’ânda evlik dışı cinsel ilişki ve birliktelikler zina eylemi bir pislik ve piçlik olarak haram kılınmaktadır. Evlilik içinde adet döneminde ilişkiden ve anal yolla birleşmekten de men edilmekteyiz. Kur’ânda 11 ayrı sûrede ve onu aşkın yerici bir dille eşcinsellik de yasaklanmaktadır. ( İsra 32; Bakara 221-2; Nisa 15-6)

Tesettür – Teşhir

23. Kur’ân’da erkeklerin ön ve arka organları ve bu organların yakın çevresini, yetişkin kızlar ve kadınların evlenebilecekleri namahrem erkekler yanında yüz ve eller dışında bütün vücutlarını örtmeleri ve cinsel mesaj verir şekilde konuşmamaları emredilmektedir. Erkekler ve kadınların kendilerini, teşhircilikten ve cinsel arzulu bakışlardan korumaları istenmektedir.

Böylece onlar zamanımızın modern piçliliklerinden olan erotik ve porno türü pislikler ve yazışmalardan da korunmaktadırlar. ( Ahzab 59; Nûr 30-31,Ahzab 32)

Zinanın Cezası

  1. Kur’ân’da en az dört şahidin tanık olacağı şekilde işlenen zinaya Recm değil ama bir topluluk önünde yüzde celde vurulması emredilmekte, zinacıların şahitlikleri red edilerek ancak kendileri gibi zinacılarla evlenebilecekleri duyurulmaktadır. (Nur 2-5)

Lezbiyenlere evlerinde göz hapsinde bulundurma, eşcinsel erkeklere ise ilk kez yargılanmalarında uyarı ve yerme, sürekli yapmaları ve eşcinselliği savunmaları ve örgütlemeleri durumunda ise değişik cezalar verilebileceği açıklanmaktadır. (Nisa 15-6İ Araf 884))

Zinacı Kadın Dövülebilirliği

Evlilik hayatında şiddet yasaklanmakla birlikte şu veya bu sebeple yargıya ve boşama yoluna gidemeyen kocaya; yalnızca ona ve sadece zinacı karısı için hafifçe şiddet gösterme izni verilmektedir. Bu izin görev olmayıp aileyi koruma ümidiyle kullanılabilecek bir haktır. (Nisa 34)

Erkeğin Boşaması- Kadının Boşanması-Boşanma Ahlakı

  1. Kurân’da şartlarına uygun olarak kurulan aile yüceltilmekle ve karı koca görevleri ibadet kılınmakla birlikte boşanma da onaylanmaktadır. Mehir, nafaka ve boşama nafakası yüklenen erkeğe doğrudan, kadına ise kocasıyla anlaşma veya yargı yoluyla anında boşanma hakkı verilmekte ve boşanmanın karşılıklı saygı içinde gerçekleştirilmesi öğütlenmektedir. Böyle insana saygıyı içeren muhteşem bir boşama-boşanma sistemi oluşturulmaktadır. (Talak 1-6; Bakara 228-233,141)

Adil Mîras Sistemi

26. Kur’ân’da üç ayetle ( Nisa11,12 ve 33) ilgili uzmanları saygıyla ayağa kaldıran bir miras sistemi inşa edilmektedir. Erkeğe yüklenen görevlerle uyumlu adil bir paylaşım yapılmaktadır. Karısı ve çocukları yanısıra geride anası ve babasını bırakan kişinin anası ve babasının her birine altıda bir hisse ayrılmaktadır. Mîras taksiminde kişinin varsa önce borçları ödenmektedir. Borçlarını karşılayacak mal bırakmadan ölen kişinin eşi ve çocukları borçları ödemekle sorumlu tutulmamaktadır.

 Alkollü İçkiler ve Kumar

27. Kur’ânda sarhoşluk verici mayi ve katı bütün içkilerin içimi ve bir vicdan pisliği olan kumar yasaklanmaktadır. Rabbimizin şer fısıldama iznini verdiği Şeytan’ın ve şeytanlaşmış insanların ve cinlerin alkollü içkilerle aramıza kin ve düşmanlık sokmaya çalıştığı ve bizi Rabbimizin yasalarını uygulamaktan ve Ona ibadet etmekten engellemeye çalıştığı bildirilmektedir. (Maide 90, 91)

 Devlet Yönetimi

28. Kur’ân’da seçim yolu ile yönetime gelecek imanlı, erdemli ve liyakatli insanların vahiy, ortak akıl ve ilmi veriler ışığında, belirlenecek süre için yönetimde bulunacakları, geleceği de kuşatan çerçevesi belirli muhteşem bir yönetim sistemi kurulmaktadır.

Bunun için Kur’ân, yönetimde erkek veya kadın hiçbir kişiye, aileye ve kuruma ayrıcalık tanımamaktadır. Şeçim olarak algılayabileceğimiz Şüra’yı, adayları belirlemede adaleti ve seçimde liyakatlileri işaret etmektedir. (Şûra 38; Nisa 58)

Erken ve kadın müminlerin birbirlerini temsil ve hukuken tasarrufa yetkili olduğu açıklanmakta, adayların İslam’ı bilen, onun yasalarına inanan, başta namaz ve zekat olmak üzere İslami çizgide yaşayanlar olması gerektiğine açıklık getirilmektedir. (Tevbe 71; Enfal 73)

Daha da önemlisi yönetime esas olacak yasaların Kur’ân olması gereğine vurgular yapılmaktadır. Kur’ânî yasaların açıklık getirmediği konularda danışma ve dayanışmaya gidilerek insan aklı ve biliminin öncelenmesi öğütlenmektedir. (Casiye 18, Nisa 83, 105)

Yöneticilere Şartlı İtaat

  1. Kur’ân’da, Allah’ın yasalarına ve Hz Muhammed’in örnek uygulamalarına bağlı kalacak yöneticilere ilkeler düzeyinde itaat edilmesi emredilmektedir. İhtilafların Kur’ân’a ve Sünnet’e yönelişle ve ortak akıl ve ilimle çözümlenmesini istenmektedir. (Nisa 59)

Marûfa yani İslam Dini’ne, ortak akla ve kesin bilimsel verilere aykırı olan işlemlerde yöneticilere itaat edilemeyeceğine işaret buyrulmaktadır. (Mümtahine 12; Nur 51)

Barış ve Savaş

30. Kur’ân’da bütün müminlerin barışçı olmaları, bunun için caydırıcı güç edinmeleri, Allah’a güvenerek barış çağrılarını kabul etmeleri ama savaş açanlara da savaş açılması emredilmekte, savaşta aşırı gidilmemesi, alınacak esirlere insancıl davranılması, onların köleleştirilip odalık kılınmaması öğütlenmektedir. Düşmanlığın yalnıza zalimlere yönelik olarak sürdürülebileceği açıklanmaktadır. (Bakara 190, 193, 208; Enfal 60,61,Muhammed 4)

Kişileri Hak ve Halk İnsanı Kılacak Görevler

  1. Kur’ân’da, adaletli ve merhametli bir toplumun ancak Allah’ın rızasını ve ahiret mutluluğunu hedefleyecek insanlarla sağlanabileceği gerçeğinden hareketle kişileri yetiştirip ruhen geliştirecek görevlere ağırlık verilmektedir. Daha açık bir anlatımla kişileri Hak ve Halk insanı kılacak namaza, oruca, zekâta ve kişiyi dünya ile irtibatlandıracak insanlık kongresi olan hacca ağırlık verilmektedir. Diğer taraftan kibir, kin, zulüm yasaklanmaktadır.

 Allah İnsanı Güzellik Yarışına Çıkarmıştır

  1. Kur’ânda, Allah yücelikle nitelenmekte ve Onun gökleri, yeri ve insanı güzel yarattığı açıklanmaktadır. Allah’ın, Kur’ân’ı sözlerin en güzeli kıldığı, son ve evrensel elçisi olarak seçtiği Muhammed’i güzel örnek olarak sunduğu duyurulmaktadır. (Kaf 6; Kehf 7; Secde 7;.Ahzab 21; Zümer 53, Tîn 4 İsra 70)

Bu arada insanın güzellik yarışına çıkarılmak için yaratıldığı bildirilmekte, insanın giyimini, sözleri, davranışları, işleri ve ilişkilerini Kurânî kurallar çizgisinde güzelleştirmesi emredilmektedir. (Araf 26; Bakara 196)

Ve Kur’an’da Allah’ın hayatını güzelleştirenleri sevdiği bildirilmekte ve onları ebedi güzellikler yurdu olan Cennetlerle ve Kendisinin güzellik sunumları ile nimetlendireceğini açıklamaktadır. (Mülk 2, Al-i İmran 133; Yunus 26)

Atılgan ve Yenilikçi Olmak

33. Kur’ân’da Allah’ın örneksiz olarak her an güzel ve faydalı olanları yarattığına, yaratmaya devam etiğine; kar taneleri ve insanın parmak izleri ve göz mercekleri dahil her yaratılanın farklı ve özgün olduğuna ve örneğin yenilenen toprak ürünlerine dikkat çekilmektedir.

Allah’ın yaratmada aracı kıldığı insana da atılgan olması, bir işi bitirdiğinde diğerine başlaması, faydalıyı üretmesi,  kolaylaştırıcı ve yenilikçi olması yani inovasyona koşması öğretilmektedir. (Rahman 28; Nahl 8İ  İnşirah 7-8; Müminûn 3; Abese 19-20)

Helâl ve Tertemiz Gıdalar Yeme

  1. Kur’ân’da yalnızca helal olup ve haram kazanç yollarına girmeden kazanılmış olan ve bir de azgınlık yapılarak genleriyle oynanmamış, atıklarla ve katıklarla kirletilmemiş olan tertemiz gıdalardan yememiz emredilmektedir. ( Maide 87-88;Tâhâ 81)

Sağlık Önlemleri

  1. Kur’ân’da güsül ve namaz abdesti alınarak, tertemiz helâl gıdılardan öiçülü yenilerek, sarhoşluk verici içkilerden, zina ve eşcinsellikten sakınılarak, evlilikte adet döneminde ve anal yoldan ilişkilerden, kaçınılarak, hastalık ve yoksullukta bilgi, para-mal ile yardımlaşılarak ve namaz, oruç, zekât, zikir, dua ve kader inancıyla, iç dünyamızı aydınlatılarak bedenimiz ve ruhumuzu maddi ve manevi hastalıklar ve pandemilerden korumamız gereğine dikkatlerimiz çekilmektedir. (Maide 2, 6, 87-88, 90; İsra 32, Bakara 221-222vs.)

 Yaratılan ve İndirilen Ayetlerle Eğitim

  1. Kurân’da zerrecikler ve tek hücrelilerden galaksilere örneğin insan, güneş, ay, tabiat varlıkları ve olayları yaratılan ayetler olarak nitelendiği gibi Kur’ân’ın insan yaşamını yönlendiren cümlelerine de indirilen ayetler denilmektedir. Her iki tür ayetlerin birlikte öğrenilmesi ve öğretilmesi emredilmekte, insanlığa ancak böylesi bir eğitimle sağlanacak ilim ve teknolojiyle kalıcı faydalar sağlanabileceğine işaret buyrulmaktadır. Bu takdirde bilginin Allah’a, adalete, merhamete, sevgiye ve yardımlaşmaya aracı olabileceğine dikkatler çekilmektedir. İnanılması ve yalanması Cehenneme giriş sebebi olacak ayetler bu iki gurup yani yaratılan ve indilen

Kur’ân’da hayvanlarla konuşulabileceği, maddenin enerjiye dönüştürülebileği, uzayda yaşayan canlılarla bir araya gelinebileceğine ilişkin nice bilgilere yer verilmektedir. (Örnekler için bak. Fusılet 37; Rûm 20-25; Alak 1-8; Teğabun 10; Neml 18-199,39-40)

Allah’ın Sevdikleri

37. Kur’ân’da Allah’ın inancı ve yaşamında samimi, emirleri ve yasaklarına bağlı, iyilik sever – güzelliklere sevdalı, Kendisine güvenen, sabırlı, suçları-günahlarına tevbe edici, içini-dışını tertemiz kılıcı, sosyal adaletçi ve Allah yolunda savaşçı mümin kulları sevdiği bildirilmekte ve Allah’ın bu kullarını ebedi Cennetlerle armağanlandıracağı açıklanmaktadır. Böylece insanlar Hak ve Halk insan olmaya yönlendirilmektedir. (Kur’ân bu tür açıklamalarla doludur.)

Allah’ın Sevmedikleri

  1. Kur’ân’da Allah’ın kâfir/inkârcı, zalim, nefsini farklı ve üstün tanıyan, hain, doğal ve toplumsal düzeni bozucu, inançta-işte ve harcamada aşırı, ölçü-kural tanımaz, günahlara dalıp çıkan, Alah’a şükürsüz ve insanlara teşekkürsüz ve kibirli kişileri sevmediği , tevbe etmeden ölen bu kişileri Cehennemle cezalandıracağı duyurulmaktadır. (Kur’ân’da pek çok sûrede bu gibi açıklamalar yapılmaktadır.)

Allah’ın Yasalarını Gizleme

39. Kur’ân’da, dünyevî çıkarlarını, makam ve mevkilerini korumak ve gelebilecek tehlikeleri savmak amacıyla Allah’ın adalet , erdem ve mutluluk yüklü hükümlerini gizleyip hakkı haykırmayanlara Allah’ın ve meleklerin lanet edeceği, lanet edebileceklerin yermesi gereği açıklanmaktadır. (Bakara 159)

Bütün Günahlara Tövbe Edilebilir ve Beyaz Sayfa Açılabilir

  1. Kur’ân’da, günahların en büyük olduklarına işaret edilen Allah’a ortak koşma ,insan öldürme, zina, hak gasbı için yalan yere yemin, faiz, ana-babaya isyan ve zulüm dahil olmak üzere bütün günahlara, ne kadar uzun süre yapılmış olursa olsunlar tövbe edilerek aklanılabileceği ve hayata bembeyaz bir sayfa açılabileceği hakikati yer almaktadır. Önemli olan yürekten pişmanlık duyulmuş olması ve kul haklarına ilişkin günahlarda hakların ödenmesi veya helâllik alınmasıdır. (Tahrim 8; Zümer 53; Şura 25)

Güner Akça isimli ilahiyat akademisyeni hocamız Kur’ânda Neler Yok başlığı altında iki kelimelik veya birer kısa cümlelik cevaplarla örneğin Kur’anda mevlid yok, kız sünneti yok tarzında bir şeyler karalamış. Sosyal Medyada önüme düştü. Benim de Kurân’da Neler Var isimli  kırk maddelik ve 10 sayfalık yazıyı yazmama vesile oldu.

ALİ RIZA DEMİRCAN

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.