KURÂN’DA NELER VAR
12.) Kur’an’da Allah’ın evrendeki tüm varlıkların yaratıcısı olduğu, yeryüzündeki taşınır ve taşınmaz bütün malların sahibi olduğu açıklanmakta, insanlara yalnızca yararlanma hakkı verildiği ve Allah’ın yarattığı canlıların yaşamları için gerekli olan maddeleri yarattığı ve yaratacağı bildirilmektedir. (Maide 120: Hadid 5-7; Nûr 33)
13.) Kurân’da Allah’ın denemek için suretlerini farklı kıldığı insanların bazılarını yüceltip yönetim makamlarına getirdiği, bazılarının rızklarını kıstığı ve yaşam sûrelerini de kendisinin belirlediği açıklanmaktadır. (Al-i İmran 6,26-27; Hac 5)
14.) Kur’ân’da insanlar olarak nefsimiz, ailemiz ve toplumumuz için çalışıp kazanmakla yükümü olduğumuz, çalışıp kazanırken faiz, malların değerleriyle oynama, yolsuzluk, içki – kumar- fuhuş işletmeciliği ve emeği sömürü gibi insanların haklarına tecavüz yollarından kaçınmamız, israftan ve saçıp savurmaktan sakınıp gereğince harcamamız ve edindiğimiz paralar ve malların bir kısmını toplumumuzun yoksullarıyla paylaşmamız emredilmektedir. ( Müminûn 4; Nisa 29 ve ve bütün Zekat ve İnfak emirleri,İsra 26-7))
15.) Kur’ân’da el emeği, göz nuru ve ticari risk üstlenerek kazanılan ve koruma altına alınan malı, nitelikli hırsızlıkla kendi mülkiyetine geçiren erkek ve kadın hırsızların ellerinin kesileceği hükmü yer almaktadır. (Maide38-39)
16.) Kur’ân’da ana babamız, akrabamız, komşularımız ve diğer sosyal çevremizle danışma ve dayanışma içinde yardımlaşarak, sözlerimiz ve sözleşmelerimize bağlı kalarak yaşamamız emredilmektedir. (Maide 2; Nisa 36; İsra 34, Mümünûn 7)
17.) Kur’ân’da öz canlarımız, analarımız ve balarımız aleyhine de olsa adaleti gözetmemiz , insanlara olan haklı düşmanlıklarımızın bile bizi adaletsizliğe sevk etmemesi ve zalimlere yöneltmemesi ihtar edilmektedir. (Nisa 135;Maide 8)
18.) Kur’ân’da her alanda hayra çağıracak, aklî – dinî – ilmi olanı emredip zararlardan ve zararlılardan sakındıracak örgütler oluşturmamız öğütlenmektedir.( Al-i İmran 104)
19.) Kur’ânda Allah’ımızın işlerimizi düzene koyması için doğru sözlü olmamız, doğrularla birliktelikler kurmamız ve insanlara zulüm olan yalandan sakınmamız emredilmektedir. (Ahzab 70-1 ; Tevbe 119; Hac 30)
20.) Kur’ân’da erkek ve kadın olarak biribirimizin eşi ve eşiti olarak yaratıldığımız açıklanmakta, cinselliğimizi meşru yollarla kullanmamız yani evlenmemiz-evlendirmemiz emredilmektedir.
Ancak Kur’anda ateist-deist ve İslam karşıtı jakoben laik erkekler ve kadınlarla evlenilemeyeceği bildirilmektedir. (Nisa 1,3;Nur 32,Bakara 221;Mümtahine 10)
21.) Kur’ân’da erkek ve kadının özgür iradeleriyle evlenmesi, evlenirken kadına ön tazminat olarak mehir verilmesi emredilmekte ve ailenin nafakası kocaya yüklenmektedir. (Nisa 4,34)
22.)Kur’ânda evlik dışı cinsel ilişki ve birliktelikler zina eylemi bir pislik ve piçlik olarak haram kılınmaktadır. Evlilik içinde adet döneminde ilişkiden ve anal yolla birleşmekten de men edilmekteyiz. Kur’ânda 11 ayrı sûrede ve onu aşkın yerici bir dille eşcinsellik de yasaklanmaktadır. ( İsra 32; Bakara 221-2; Nisa 15-6)
23.) Kur’ân’da erkeklerin ön ve arka organları ve bu organların yakın çevresini, yetişkin kızlar ve kadınların evlenebilecekleri namahrem erkekler yanında yüz ve eller dışında bütün vücutlarını örtmeleri ve cinsel mesaj verir şekilde konuşmamaları emredilmektedir. Erkekler ve kadınların kendilerini, teşhircilikten ve cinsel arzulu bakışlardan korumaları istenmektedir.
Böylece onlar zamanımızın modern piçliliklerinden olan erotik ve porno türü pislikler ve yazışmalardan da korunmaktadırlar. ( Ahzab 59; Nûr 30-31,Ahzab 32)
24.) Kur’ân’da en az dört şahidin tanık olacağı şekilde işlenen zinaya Recm değil ama bir topluluk önünde yüz celde vurulması emredilmekte, zinacıların şahitlikleri red edilerek ancak kendileri gibi zinacılarla evlenebilecekleri duyurulmaktadır. (Nur 2-5)
Lezbiyenlere evlerinde göz hapsinde bulundurma, eşcinsel erkeklere ise ilk kez yargılanmalarında uyarı ve yerme, sürekli yapmaları ve eşcinselliği savunmaları ve örgütlemeleri durumunda ise değişik cezalar verilebileceği açıklanmaktadır. (Nisa 15-6İ Araf 884))
Evlilik hayatında şiddet yasaklanmakla birlikte şu veya bu sebeple yargıya ve boşama yoluna gidemeyen kocaya; yalnızca ona ve sadece zinacı karısı için hafifçe şiddet gösterme izni verilmektedir. Bu izin görev olmayıp aileyi koruma ümidiyle kullanılabilecek bir haktır. (Nisa 34)
25.) Kurân’da şartlarına uygun olarak kurulan aile yüceltilmekle ve karı koca görevleri ibadet kılınmakla birlikte boşanma da onaylanmaktadır. Mehir, nafaka ve boşama nafakası yüklenen erkeğe doğrudan, kadına ise kocasıyla anlaşma veya yargı yoluyla anında boşanma hakkı verilmekte ve boşanmanın karşılıklı saygı içinde gerçekleştirilmesi öğütlenmektedir. Böyle insana saygıyı içeren muhteşem bir boşama-boşanma sistemi oluşturulmaktadır. (Talak 1-6; Bakara 228-233,141)
26.) Kur’ân’da üç ayetle ( Nisa11,12 ve 33) ilgili uzmanları saygıyla ayağa kaldıran bir miras sistemi inşa edilmektedir. Erkeğe yüklenen görevlerle uyumlu adil bir paylaşım yapılmaktadır. Karısı ve çocukları yanı sıra geride anası ve babasını bırakan kişinin anası ve babasının her birine altıda bir hisse ayrılmaktadır. Mîras taksiminde kişinin varsa önce borçları ödenmektedir.
Borçlarını karşılayacak mal bırakmadan ölen kişinin eşi ve çocukları borçları ödemekle sorumlu tutulmamaktadır.
27.) Kur’ânda sarhoşluk verici mayi ve katı bütün içkilerin içimi ve bir vicdan pisliği olan kumar yasaklanmaktadır. Rabbimizin şer fısıldama iznini verdiği Şeytan’ın ve şeytanlaşmış insanların ve cinlerin alkollü içkilerle aramıza kin ve düşmanlık sokmaya çalıştığı ve bizi Rabbimizin yasalarını uygulamaktan ve Ona ibadet etmekten engellemeye çalıştığı bildirilmektedir. (Maide 90, 91)
Devam Edecek…
ALİ RIZA DEMİRCAN
MİRATHABER.COM -YOUTUBE-