Bazı insanlar ve marketler cezalandırılması gereken lanetli işlerini gıda maddeleri üzerinde karaborsacılık yaparak ve devlet de insanların alım gücüyle oynayarak yapıyor.
İslâm Dini, tabîi şartların oluşturduğu fiyat artışlarını iman mantığıyla sabır ve kanaat ölçüleri içerisinde değerlendirirken, çıkarlar doğrultusunda sunî (yapay) müdahalelerle fiyat artışlarına zemin hazırlanmasını şiddetle yasaklamıştır.
Peygamberimiz bu mevzuda şöyle buyurmuşlardır:
« (Çok kazanmak ve sömürücü gruplara kazandırmak için fiyatları yükseltmek maksadıyla) Müslümanların koyduğu fiyatları alıcılar aleyhine olumsuz yönde etkileyen kişiyi büyük bir ateş azabına uğratmaya Allah yemin etmiştir.» (N.Evtar, B. Fil-İhtikâr.)
İslâm, tabîi şartlarda oluşan pazara müdahaleleri yasaklarken, müdahalenin en belirli ve müessir şekli olan karaborsacılığı da şiddetle menetmiş, bu işlemin toplum haklarına büyük bir tecavüz olduğunu açıklamıştır.
İhtikâr ve spekülâsyon kelimeleri ile de ifade olunan «Karaborsacılık: çok çok kazanabilmek için fiyatların artmasını bekleyerek, halkın ihtiyaç duyduğu malları satmayıp tutmaktır.» ki haramların en büyüklerindendir.
Bu zulüm ve sömürü işlemi hakkında Peygamberimiz şöyle buyurmuşlardır:
{«- Ancak Hak olan Allah’a isyan eden günahkâr kişi karaborsacılık yapabilir.»
«Mal getirip de bunu piyasaya süren kişi (Allah tarafından) rızıklandırılır. İhtiyaç duyulan malı saklayıp yüksek fiyat arayan karaborsacı ise Allah’ın lanetine uğramıştır.» } (İ. Mace, Hn.2153-4. )
İnsanların ihtiyaçlı anlarında gıda ve yakıt gibi zaruri maddeler üzerinde karaborsacılık yaparak vurgun vurmak isteyen sömürücü zalim karaborsacıların karanlık ruhî yapısını da Peygamberimiz şöylece açıklamışlardır:
[«- Karaborsacı ne kötü insandır. Zira o, Hz. Allah (malları çoğaltıp) fiyatları düşürdüğünde üzülür. Fiyatları yükselttiğinde ise sevinir.»
«İslâm Cemiyeti’nde fiyatları artırmayı arzulayan karaborsacılık yapan) kişi alçak ve günahkârdır.» ] (M. Mesâbih Hn. 2897)
Umumî vasıftaki hadîsleriyle halkın ihtiyaç duyduğu maddeler üzerinde karaborsacılık yapılmasını şiddetle kınayan Peygamberimiz, bütün cemiyet fertlerini kuşatması ve yıkıcı tesiri altına alması sebebiyle özellikle gıda maddeleri üzerinde karaborsacılık yapılmasını yasaklamıştır. Bu suçu/günahı, Yaratan’la rabıtaları koparmak çapında büyük bir günah olarak bildirmiştir.
Bu mevzudaki açıklamalarında Aziz Önderimiz şöyle buyurmuşlardır:
«Fiyatların artmasını arzulayarak gıda maddeleri üzerinde 40 gün karaborsacılık yapan kişi Allah’tan, Allah da ondan kopmuştur.» (İ.Mace Hn. 2896)
Hadîsteki kırk gün tabiriyle karaborsacılığı meslek edinmek alçaklığına işaret edilmektedir.
Karaborsacılık bir taraftan halkın ihtiyaç duyduğu gıda maddelerinin fiyatının artırırken devletin uyguladı faizci politikalar ve yüksek vergi sistemi de maliyetlerin artmasına sebebiyet veriyor, Bu da halkın alım gücünü zayıflatıyor. Bunun için Rabbimiz Faizi yasakladığı gibi şöylece de emir buyurur:
“ İnsanların mallarının -paraların değerlerini azaltmayın…” (Şuara 183)
MİRATHABER.COM -YOUTUBE-