Bir çocuk Pakistan’ın güneybatısındaki evinde bir tavan vantilatöründen asılı olarak bulundu. Kardeşi, çocuğun ünlü bir çevrimiçi video oyununda bir görevi kaçırdıktan sonra intihar ettiğini söylüyor. Müfettişler, kendi hayatını almaya iten koşulları tespit etmek için gencin sosyal medyasının ve e-posta hesaplarının kilidini açmaya çalışıyorlar. Bu ay içinde ülke çapında en az üç gencin daha yine aynı nedenden ötürü intihar etmesi sonucu çevrimiçi oyunların psikolojik etkileri üzerine Pakistan’da bir tartışma başlatıldığı anlaşılmakta. Olayların ardından, devlet tarafından yönetilen bir özerk kurum olan Pakistan Telekomünikasyon Kurumu (PTA), birkaç çevrimiçi oyuna yasak getirdi. Ancak eylemciler bunun ifade özgürlüğüne yönelik bir saldırı olduğunu ileri sürünce yasağı kaldırıldı. Teknoloji Bakanı Fawad Chaudhry, mahkemeleri ve PTA’yı ahlaki polislikten uzak durmaya ve oyun endüstrisine yasakçı zihniyetle yaklaşmamaya çağırdı. Bakan, uygulamalardaki bu tür yasakların Pakistan’ın teknoloji endüstrisini ve teknolojinin gelişimini yok edeceği konusunda uyardı.
Sosyal medya özgürlüğü aktivistleri, hükümetin e-spor için elverişli bir ortam sağlaması gerektiğini söyledi. Bu yeni gelişen bir küresel endüstri ve Pakistan’ın katkıda bulunacak çok sayıda olağanüstü yeteneği var. Ayrıca, hükümetin sosyal medya uygulamalarını yasaklamadan önce, bunların sadece bireylerin para kazandığı bir yer değil, dijital ekonomiye büyük katkıda bulunan bir sektör olduğunu da dikkate alması gerektiğini söylüyorlar. Kullanıcılar, kilitlenme sırasında yapacakları hiçbir şey olmadığı için çevrimiçi içeriği her zamankinden daha fazla kullanıyor. Çevrimiçi oyun platformları, yatırımlarla uluslararası düzeyde turnuvalara bile dönüşüyor.