islami haberdini haberortadoğu haberleriislam coğrafyası
DOLAR
34,4916
EURO
36,2572
ALTIN
2.963,26
BIST
9.367,77
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Parçalı Bulutlu
18°C
İstanbul
18°C
Parçalı Bulutlu
Cuma Yağmurlu
19°C
Cumartesi Parçalı Bulutlu
8°C
Pazar Çok Bulutlu
10°C
Pazartesi Parçalı Bulutlu
10°C

Yolsuzluğa Baş Kaldırmak İsteyenler! Bu Yazıyı Okuyunuz

Yolsuzluğa Baş Kaldırmak İsteyenler! Bu Yazıyı Okuyunuz
14 Kasım 2017 08:27
A+
A-

Ey siyasiler! Faizci elit güçlerden değil Allah’tan korkmalıyız

Şimdi gelin kendimize söyle bir soru soralım; Allah’a mı daha çok güveniyoruz bankalara mı?Bu sorunun cevabını vermeden bazılarımız “Canım Banka’ya güvenmenin Allah’a güvenme ile ne ilgisi var” diyebilir. Eğer kavramların taşıdığı anlam ilişkilerini bir bütünlük içerisinde işlevselliği ile birlikte okumazsanız, kurulan kavramsal anlam ilişkilerini göremeyebilirsiniz. Buna rağmen sonuçlara baktığınızda dahi, iyi bir sorgulamayla bu ilişkiyi göreceksiniz.

O halde Banka dendiğinde akla Kredi, Allah dendiğinde akla iman geliyorsa bu iki kavram arasındaki ilişki nedir?

Kredi: Kredi kelimesi Latinceden dilimize geçmiştir. ‘Credere’ olarak adlandırılan kelime, güvenmek ve inanmak anlamına gelir.Bu anlamda bankaların varlık nedeni insanların güveni ile oluşur. Zaten bankalar, bankacılık sektöründe temel esas müşterinin bankaya güvenidir, derler. Bu güven, insanların paralarını en güvenli biçimde bankada koruyabileceği düşüncesi ile başlar.

Tabi bu sözlük anlamı bankanın eylemsel anlamı olarak Kredi= borç ilişkisine döner. Banka size kredi/borç verirken, diğer müşterilerinden aldığı güvenleri satarken teminatını alır, ama siz bankaya kredi/borç para, güven yatırırken, sadece bir “paran bende, bana güven “göstergeli bir hesap cüzdanı alırsınız. Banka her türlü mal teminatı alırken size ise sadece bir kağıt parçası verir. Sizin bütün güveniniz işte bu kağıt parçasınadır. Neden bankalar parasını bankaya yatıran insanlara teminat vermiyor? Devlet niye 100 bin TL tutarına bankalar adına garanti versin? Bu çok önemli bir noktanın altını çiziyor ve geçiyorum.

Oysa bankalardan; şu anda bütün hesap sahipleri parasını istese, bankalar, bütün müşterilerin mevduatının/parasının YÜZDE BEŞİNİ veremez. Peki böyle bir risk varken ben hâlâ bankaya nasıl güvenirim?( Bu ayrı bir konu olup detayları daha önceki yazılarımızda ve Mirat Haber de okuyucularımız ispatlı olarak okuyabilir.)

İman:Sözlük anlamı olarak bir şeyi tasdik etmek, gönül huzuru ile kabul ederek güvenmek demektir.Onun için Allah’ın isimlerinden biri El mümin dir. En çok güvenilendir.Mümin ise güvenen demektir. İmanın temel esası Allah’a tam güvenmek olmalı ki Allah kendisine güvenenlere birinci aşama sözlü olarak Müslüman( teslim olan ) olduktan sonra, ikinci aşama amelle bütünleşecek eylemlerden sonra mümin ismini veriyor.

“ İnsanlar sadece”iman ettik” diyerek bırakılacaklarını mı sanıyorlar? “(Ankebut 2)

Yani siz bir iddiada bulunuyorsunuz, Allah’a güvendiğinizi söylüyorsunuz. Allah da bunu bir sınama ile eylemlerle göstermemizi istiyor. Sözle eylem birleşince iman oluşuyor. O halde imanınızı belirleyen eylemleriniz oluyor.

Şimdi halkın % 99 Müslüman olan bir ülkede, Allah faizi kendisine açılmış bir savaş hali olarak bakara 278-279 ayetlerinde tanımladığına göre; dünyada en yüksek faizler Türkiye’de nasıl uygulanıyor?

Türk milleti burada kime daha çok güveniyor? Allah’a mı bankalara mı?Bu sorunun cevabının vicdanların ortak bir cevabı olduğunu duyar gibiyiz. Sonra vicdanın üzerine bir şal atıldığını “Canım sistem bu, biz ne yapabiliriz ki? “ türünden öğretilmiş çaresizlik gerekçeleri ile vicdan pansumanına gidildiğini görüyoruz. Oysa Allah bizden, büyük bir zulüm olan; milli gelir dağılımındaki sistemleşmiş adaletsizliğin başı olan faizi kaldırmamızı istiyor.

Elbette siyasetçiler burada birinci derecede sorumlu kişilerdir. Faizin oluşturduğu zulümde siyasetçilerin hepsinin payı var. Biz de siyasilere soralım: Yoksa siz faizci elit güçlerden savaşmaktan korkarak Allah ile savaşmayı mı tercih ediyorsunuz?Siyasiler bir araya geldi de, yeni bir faizsiz iktisat modeli oluşturdu da halk mı buna itiraz etti? Elbette hayır. Suçu burada bütünü ile siyasetçilere atmak ne kadar doğrudur bilmiyorum. Burada halkın da büyük sorumluluğu yok mu? Sivil Toplum Örgütlerinin sorumluluğu, Diyanetin, ilahiyat fakültelerin sorumluluğu yok mu?

Mazlumun, yetimin, fakirin, işçinin memurun hakkını Allah faizden korumamızı istiyor ve bunu kaldırın diyor. Biz ise çözüm olarak; faizciliği sistemsel olarak sürdürmeyi, bunun oluşturduğu enflasyon oranında memura zam yapmayı terci ediyoruz. Ya toplumun hiç geliri olmayan, dolaylı vergilerle % 80 yakın vergi aldığınız diğer kesimler ne olacak?

Bankalara halk iman ettirilmiştir. Bankaların bu güveni halktan alması, faizci sistemi uygulayan siyasilerin narkozlu iktisat anlayışındandır. Sistem gereği siyasilerin her aldığı ekonomik karar bankaların lehine çalışır.

Şimdi vicdanlara sesleniyorum; Sayın Başbakanın bankalara haklı olarak ” Tefecilik yapmayın” demesinden sonra, yaklaşık 455 milyar faizli Tüketici kredilerini, 490 milyar kobi faizli kredilerini nereye koyacağız?

Bankalar sürdürdüğü faizci sistemsel yapı ile halkın bilmediği, ama halkın aleyhinde çok büyük zararlar verecek işlemleri bu güven/iman perdesinin arkasında gerçekleştirdiklerini biliyoruz.Halkımız bankaların yaptığı haksızlıkları anlasa, kavrasa ve bankalara karşı hukuk sürecini başlatarak bütün borçların silineceğini keşke bilseydi…

Selam ve dua ile….

Gelişen Olaylara İslami Bakışın Adresi

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.