İslâm Dini ilâhî emirler ve yasaklar manzumesidir.
İslâmî yasaklar içerisinde yer alan zina; evlilik rabıtası olmaksızın cinsel ilişkide bulunmaktır.
Rabbimiz zinayı Kur’ân’ın Furkan (25/68), Nur (24/2) ve Mümtehine( 60/12) surelerınde doğrudan ve dolaylı olarak yasaklamakta, İsra suresinde ise zinaya yaklaşılmamasını şöylece emir buyurmaktadır:
“Sakın ha zinaya yaklaşmayın. Zina açık bir çirkinlik/çirkefliktir. Pek kötü bir yoldur.” İsra 17/32)
Zinanın İslâm Dinindeki yasaklık derecesini Peygamberimiz şöyle açıklamıştır.
[«Allah’ın zatına ve kanunlarına ortak koşmak günahından sonra Allah katında zinadan; kişinin hayat maddesini nikâhlısı olmayan bir kadına bırakmasından daha büyük bir günah yoktur.»
«Zira kişi gerçek mümin olduğu halde zina yapamaz…»
« Çünkü zina yaptığı zaman kişiden (zina fi’li sırasında) imanı çıkar da başı üzerinde gölge gibi olur…»] (İ.Kesir İsra 32)
Zinanın Amansız Zararları
Diğer bütün İslâmî haramlarda olduğu gibi zinada da kişisel ve toplumsal hayatı kuşatan imanî, ahlâkî ve maddî zararlar vardır.
Zina; vücut organlarını teşhir, şehvetle bakışma ve buluşma gibi haramlarla başlayan ve çok defa yalan, içki ve ırza tecavüz gibi haramlarla bağlantılı olarak sonuçlanan imanı eritici bir haram fiildir.
Zina; toplumun ana kurumlan olan aile müesseselerinin kutsiyetini zedeleyen, kurulmasını engelleyen, mutluluğunu sarsan ve sonuç olarak da neslin bekasını tehdit eden bir haramdır.
Zina; cemiyette kadın ticaretini başlatan, geliştiren ve topluma giderek artan oranda fahişeler salan bir haramdır.
Zina; yaygınlaşması sanatı, edebiyatı, ilmi, siyaseti, yönetimi ve askerî stratejiyi olumsuz yönde etkileyen bir haramdır.
Zina; sebep olduğu ana-baba ve akraba şefkatinden yoksun, hırçın nesebi gayr-ı sahih çocuklarla toplumun problemlerini artıran bir haramdır.
Zina; bir erkek ve bir kadın tarafından yapılmış olsa da onların bağlı bulunduğu aileleri için bir namus lekesi olduğundan ihtilâflara, kavgalara ve hatta cinayetlere sebep olan bir haramdır.
Zina; bel soğukluğu ve frengi gibi hastalıkların kaynağı olan bir haramdır.
Zina; düzensiz harcamalara, iş gücü israfına ve isabetsiz teşebbüslere ve çok yönlü nefsanîliğe yönelterek fakirlik doğuran bir haramdır.
Özetlersek deriz ki zina faizle birlikte toplumun yıkım sebebi olan bir haramdır.
Bu gerçeği peygamberimiz şöyle açıklıyor:
«Bir cemiyette zina ve faiz işlemleri açıkça yapılır olduğu zaman o cemiyet halkının bizzat kendileri Allah’ın azabını üzerlerine çekmiş olurlar.» (C. Sağîr, Iza Zeherez-Zina…)
Zinanın Dünya ve Ahiret Cezası
Ferdî, ailevî ve sosyal hayatı çökerten yıkıcı ve eritici bir fiil olduğu içindir ki İslâm Dini zinayı geçiştirici öğütlerle yasaklamamıştır. Dünyada çekilecek, Âhiret’te görülecek cezalar koymuştur.
İslâm Toplumu’nda itiraf veya hamilelik ya da dört şahidin şahitliği ile sabit olacak zina fiilinin Kurân’la belirlenen cezası Müslümanlardan bir topluluk önünde yüz sopa vurulmasıdır. (Nur 2)
Pek tabiîdir ki bu ceza Kur’ân ve Sünnet yasalarına göre yönetilen, İslâm inancı ve kültürünü yayan, zinaya götürücü yolları açtırmayan, açık olanları kapatan, devlet bütçesinden evlenemeyen bekârlar için fon ayıran ve şartları çerçevesi içinde birden fazla evliliğe ruhsat çıkaran İslâm cemiyetinin zinakârları içindir.
Zina fiilinin Âhiret cezası ise çok daha elem vericidir.
Şanlı Peygamberimiz, ölümden hemen sonra başlayacak Kabir Hayatı ile birlikte zinâcıların zinalarının cezasını görmeye başlayacaklarını şöyle açıklamıştır:
« Göklere çıkarıldığım gece Cebrail ve Mikail beni Mukaddes Arza çıkardılar ve bana yürü dediler. Yürüdük. Ateş fırınları gibi ağzı dar, altı geniş bir ağıza geldik. İçinde çırılçıplak kadınlar ve erkekler vardı. Dipten ateşlenen bu fırında alevler alttan gelerek içindekileri yaklaşıp sardıkça onlar dışarıya fırlayacak gibi yükseliyorlar, alevler çekildikçe de dibe yuvarlanıyorlardı. Bunlar kimlerdir diye sordum ? Cebrail ve Mikail bana şu açıklamayı yaptılar:
– Bunlar zina eden erkekler ve kadınlardır. (Kıyamet Günü’ne kadar kabirlerinde bu şekilde azap göreceklerdir.)» (et-Tac, 4/310)
Peygamberimiz zina yapanların kabir azabını açıklarken zina yasağını koyan Rabbimiz de Kur’ân’ında şöyle buyurmaktadır:
«Kim yaratıcı gücü olduğu inancıyla Allah’tan başkasını da ilâh edinerek ona yalvarır, haksız yere can alır ve de zina ederse günahlarının cezasını bulur. Kıyamet Günü onun için azab kat kat artırılır ve o azabın içinde aşağılanmış olarak kalır.» (Furkan 68,69)
Zinanın Dereceleri
İslâmî ölçülere göre zina, zinadır, bekârların bekarlarla ve fahişelerle yaptıkları zina da haram /günah olmakla birlikte sorumluluk dereceleri ağır olan zinalar da vardır.
a.) Kendileriyle ebediyen evlenilemeyecek olan, mahremlerle yapılan ensest ilişki türü zina, sorumluluğu pek azim olan zinadır. (M.Zevâid 6/269)
b) Peygamberimiz, mahremlerle yapılan zinaya nazaran ikinci derecede sorumluluk doğuran zina türünü de şöyle açıklamıştır.
«Kişinin komşusunun (ortağının) karısıyla zina etmesi, on kadınla zina etmesinden daha ağır bir günahtır.» (Mişkâtül-Mesabîh,Hadis No: 5109)
c) Peygamberimiz, doğuracağı sorumluluğun farklı olacağı bir zina nevini de şu hadîsleriyle bildirmiştir:
« Üç sınıf insan vardır ki Allah Kıyamet Günü’nde onları zatına muhatap tutup konuşmaz. Onlara rahmet nazarıyla bakmaz. Onları günahlarından arındırmaz. Onlar için elem verici bir azab da vardır. Bunlar kibirli fakirler, sık sık yalan söyleyen idareciler ve evli/yaşlı zinâcılardır.» ( İ.Kesir Furkan 68)
Zinaya Götürücü Sebepler de Haramdır
Dini yalnız zinayı değil, zinaya yaklaştırıcı bütün işlemleri de haram kılmıştır. Bunun içinde:
Zina Çirkef Zinacı da Aşağılıktır
Yüce dinimizin ve olgun aklın red ettiği zina gerçekten bir çirkeftir. Zinâcıların her biri de aşağılık kişidir. Bunun içindir ki Hz. Allah Nûr Sûresi’nde iffetli kadınlar ve erkeklerin tövbesiz zinâci erkek ve kadınlarla evlenmelerini haram kılmıştır. Çünkü onlar Kur’ân ifadesiyle «pistirler» ve kendileri gibi pislere uygundurlar. (Nur 3, 26)
Zinadan Kaçınmalıyız
Bütün haramlardan ve Kıyamet Alâmetleri’nden olan zinadan sakınalım. Zira zinadan sakınmada Âhiret saadeti vardır.
Peygamberimiz şöyle buyurur:
«Kim bana iki çenesi arasındaki dilini ve iki ayağı arasındaki tenasül uzvunu haramlardan koruyacağına garanti verir ki ben de ona Cennet’e gireceğine garanti vereyim.» (et-Tac, 5/183)
Rabbimiz de Firdevs Cennetine varis olacak gerçek mümin kullarını vasfederken onların zinadan korunan kullar olduğunu bildirmektedir. (Müminûn 1-10)
Yüce Rabbimden cümlemize zinadan ve zinaya götürücü yollardan korunma şuuru dilerim.
ALİ RIZA DEMİRCAN
Uluslararası Ceza Mahkemesi (UCM), Gazze'de işlenen savaş suçları nedeniyle İsrail Başbakanı Binyamin Netanyahu ve eski…
Bu video bize BELAM başlığı ile gönderildi. BEL’AM için Diyanet İslam Ansiklopedisine baktığımızda şu açıklamayı…
Seçilmiş Cumhurbaşkanımızın katıldığı merasimden sonra bir gurup teğmenin sonradan korsan yeminle Mustafa Kemal’in askerleriyiz diyerek…
İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Meclisi’nde alınan kararla su fiyatlarına %17,5 zam yapıldı ve her ay…
İstanbul' da Şiddetli lodos, Marmara Bölgesi'nde deniz ulaşımını sekteye uğratmaya devam ediyor. İstanbul, Bursa ve…
Ebu Cehil deistti, diğer Mekkeli müşrikler de deistti, Allah’ın varlığına inanıyorlardı ama Hz. Muhammed’in Allah’ın…